Saturday, November 26, 2005

Berikanku Pilihan

Ingin di hidup ini aku berkata TIDAK!!!
Aku tak mampu mengungkapkan
Kerna diri naif bukan jenis melawan
Ingin aku tahu apa yang berlaku
Semua pergolakan bergejolak sepi
Sepi hingga diri tertanya-tanya

Semua beragenda, Allah juga beragenda
Diriku tajuk utama
Apa mereka fikir aku ini bola tenis
Dipukul-pukul dilantun-lantun
Apa mereka fikir aku ini manusia yang tidak berakal
Mengekor ibarat lembu dicucuk di hidung

Heh!!! Dengar sini
Aku bukan lagi budak hingusan
Aku punya Allah, aku punya Rasul
Aku punya ayah, aku punya ibu
Aku punya iman, aku punya nafsu

Heh!!! Dengar sini
Berikan aku ruang untuk aku hidup
Bergerak bebas dalam kongkongan adDeenku

Dan dengar sini
Kamu dan mereka tetap sahabatku
Kiranya niat kamu dan mereka bertunjang persahabatan
Aku persila seribu senyuman
Kiranya untuk menyoroti sedetil hidupku
Menjejak aku, mencari aku
Maka silalah
Keluarlah ke pintu gerbang berambusan

Jangan kamu dan mereka risau
Apa akan jadi kepada diriku
Selagi al-Quran dan asSunnah
Pengikat pegangan kehidupan
InsyaAllah akan bersinar cahaya keimanan

No comments: